معایب زندگی در کشور عمان

معایب زندگی در کشور عمان

در مقاله فرصتی طلایی برای مهاجرت علوم آزمایشگاهی به عمان به برخی مزایای مهاجرت به عمان اشاره شد؛ اما همان‌طور که می‌دانید هر کشوری علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که کشور عمان جدا از این مستثنا از این موضوع نیست.

بسیاری از افراد که بدون درنظرگرفتن معایب این کشور و تنها با درنظرگرفتن مزایا به این کشور مهاجرت کرده‌اند و به دلیل آشنا نبودن با برخی از شرایط سخت این کشور به مشکل‌های بسیاری برخورد کرده‌اند.

این کشور یکی از پرجاذبه‌ترین مقصدهای گردشگری به شمار می‌آید که با داشتن تاریخچه‌ای غنی، فرهنگی اصیل و طبیعت بکر و زیبا همیشه توجه گردشگران را به خود جلب کرده است؛ اما این را باید در نظر گرفت که زندگی در یک کشور با سفرکردن به‌قصد تفریح بسیار متفاوت و پر چالش تر است که در این مقاله قصد داریم برخی از این چالش‌ها را به شما معرفی کنیم.

زندگی در عمان چگونه است؟

مسلماً شما تابه‌حال از نگاه بسیار توریست کشور عمان را دیده‌اید و همان‌طور که دیده‌اید یکی از جذاب‌ترین نقاط خاورمیانه برای سفر است؛ سواحل دریا و صحرای شنی، ترکیب رشته‌کوه‌های هموار و باغ‌های سرسبز میوه این کشور را به مکانی جذاب برای توریست‌ها تبدیل کرده است.

همچنین عمان یکی از قدیمی‌ترین دولت‌های مستقل عربی و تأثیرگذارترین کشورها در طول قرن ۱۹ بوده است که پیشرفت چشمگیری داشته است.

این کشور باتوجه‌به مساحت کمی که دارد دارای جمعیت به نسبت کمی هم هست؛ این کشور ۵ میلیون جمعیت دارد که حدود ۶۱ درصد آن بومی عمان هستند به همین دلیل زبان این کشور عربی است و اکثریت آنها مسلمان‌اند.

حال که یک دید کلی راجع به عمان و برخی ویژگی‌های آن پیدا کرده‌اید بهتر است راجع به معایب این کشور هم چیزهایی بدانید.

معایب زندگی در عمان

آب‌وهوا

در این حد به شما بگویم که در تابستان حتی اسم این کشور را می‌توان جهنم گذاشت؛ در این شهر به دلیل سواحل دریایی آب‌وهوا به‌شدت شرجی و گرم است و به همین دلیل این کشور به‌هیچ‌عنوان دوستدار پیاده‌روی نیست.

بهتر است برای راحتی خود این موضوع را قبل از مهاجرت و زندگی در عمان در نظر بگیرید و این موضوع را در نظر بگیرید که داشتن وسیله نقلیه بسیار به‌راحتی شما در این کشور کمک خواهد کرد.

اجاره‌بهای سالانه

اجاره‌ها در کشور ما در حالت کلی ماهیانه پرداخت می‌شود؛ اما تفاوتی که این موضوع در این کشور ایجاد شده است این است که اجاره‌بهای مسکن در عمان سالیانه پرداخت می‌شود و معمولاً در ابتدای قرارداد باید پرداخت شود و این موضوع امکان دارد از لحاظ اینکه در اول مهاجرت خود باید هزینه گزافی را برای مسکن پرداخت کنید.

تصادفات رانندگی

باتوجه‌به آب‌وهوای این کشور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم مسلماً تعداد افرادی که با خودروی شخصی در این کشور تردد می‌کنند حجم عظیمی از شلوغی را به بار می‌آوردند و همچنین ازآنجایی‌که ۳۹ درصد از جمعیت این کشور را غیربومی‌ها تشکیل می‌دهند باز هم مسلماً نوع رانندگی‌ها و فرهنگ‌ها متفاوت است؛ و همچنین  به همین دلیل نرخ تصادف در این کشور بسیار بالاست.

هزینه بالای تحصیل

یکی از مزایای این کشور که موجب بروز یکی از معایب آن می‌شود و یک پارادوکس را تشکیل می‌دهد این موضوع است که در این کشور کیفیت مدارس و آموزش در مدارس بسیار بالاست و یک از مزایا این کشور محسوب می‌شود؛ و همان‌طور که می‌دانید هر چیز با کیفیتی قطعاً هزینه‌های بسیاری هم دارد؛ در این مورد هم این موضوع صدق می‌کند و هزینه تحصیل فرزندانتان امری بسیار پر هزینه خواهد شد.

و یکی دیگر از معایب این کشور راجع به تحصیل این است که معمولاً مدارس این کشور هزینه تحصیل را قبل شروع سال تحصیلی و همراه با ودیعه تسویه می‌کنند.

سرعت عمل پایین ادارات

اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید به شما توصیه می‌شود که قبل مهاجرت از پیداکردن کار مطمئن شوید؛ زیرا در این کشور اگر بخواهید یک پروسه اداری را طی کنید باید طولانی‌ترین مدتی که ممکن است را صرف این پروسه کنید و در پروسه کار پیداکردن بسیار معطل این ادارات خواهید شد و همچنین دریافت اقامت در این کشور نیز نیاز به یک پروسه طولانی دارد.

نبود آب شرب

یکی از مشکلاتی که در این کشور وجود دارد، نبود آب شرب و آشامیدنی است که ساکنان این کشور با آن روبه‌رو هستند؛ ساکنان این کشور مجبور هستند در روزهای خاص آب شرب را درب منزل تحویل بگیرند.

نبود آزادی برای تغییر شغل

اگر شما به‌عنوان یک نیروی کار خارجی در این کشور مشغول به کار باشید موضوع تغییر شغل برای شما یک مشکل عظیم است؛ زیرا اگر قصد ترک کار فعلی خود در عمان را داشته باشید و کارفرمای شما مایل به ارائه گواهی عدم اعتراض noc نباشد، برای یک بازه دو‌ساله از انجام کار قانونی در کشور عمان منع خواهید شد؛ و حتی اگر شغل خود را ترک کنید و از کشور هم خارج شوید چه با داشتن مدرک noc و چه نداشتن آن، باز هم به مدت دو سال از کارکردن در این کشور منع خواهید شد.

گاز مصرفی

در این کشور اگر بخواهید از وسایل گرمایشی برای پخت‌وپز و مسائل این‌چنینی گازی استفاده کنید باید از شرکت‌های گاز تقاضای کپسول گاز دهید وگرنه در حالت کلی برای مردم در این کشور اجبار است که از وسایل برقی برای هم‌چین مسائلی استفاده کنند.

گرانی بنزین

یکی از معضلات بزرگی که زندگی در عمان دارد هزینه بالای حمل‌ونقل است؛ شما اگر از حمل‌ونقل خصوصی هم استفاده کنید و تنها پول بنزین را داشته باشید باز هم هزینه شما بالا خواهد بود؛ دقیقاً به دلیل گرانی بنزین علاوه بر اینکه کرایه تاکسی‌ها و بقیه وسایل حمل‌ونقل عمومی زیاد خواهد بود خرج خودروی شخصی شما نیز بیشتر خواهد بود.

کلام آخر

باز هم باید بگویم که هر کشوری علاوه بر مزایا معایبی نیز دارد و هیچ موقع کشوری بدون عیب نیست؛ ما سعی کردیم در این مقاله معایب اصلی که باعث اختلال در زندگی شما خواهد شد را بازگو کنیم که مهاجرت راحت‌تر و با آگاهی بیشتری داشته باشید.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه داشته باشید برای مثال اگر نیاز به اطلاعاتی در مورد مقایسه هزینه‌های زندگی ایران و عمان می‌توانید از باز هم از ما کمک بگیرید.

از نگاه دیگر به دلیل سردسیر بودن برخی مناطق ایران امکان به‌وجودآمدن مشکل‌های دیگری در خصوص آب‌وهوای کشور عمان برای مهاجران می‌توانید برای انتخاب شهر و محیط بهتر برای زندگی خودتان از معرفی گرم‌ترین شهرهای عمان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up